Fent clic a l'enllaç tindreu l'index del número de maig de la revista "Guix d'Infantil". Podeu demanar l'article que desitgeu i vos l'enviarem per e-mail.
http://guixinfantil.grao.com/revistas/guix-infantil/070-comunitats-dacute-aprenentatge
Comunitats d´aprenentatge
Núm.070 - Maig, Juny 2013EditorialI tu què en penses?Retrat
- Cinta Vidal, editora especialitzada en educació. Portes endins
Hi ha moments a la vida que conviden a fer balanç, a aturar-se i mirar portes endins per valorar el grau de força amb què podem tornar a sortir portes enfora. 35 anys de l´editorial Graó bé mereixen aquest exercici d´introspecció que ens porta, de manera quasi metafòrica, fins al despatx del final del passadís.
Parlem de...
- Comunitats d'aprenentatge a l'educació infantil
Les comunitats d´aprenentatge sorgeixen a partir de la reflexió sobre els canvis socials i per afavorir l´èxit escolar de tot l´alumnat sense cap exclusió. S´han sumat a aquest projecte molts equips del segon cicle d´educació infantil i també escoles infantils del primer cicle que veuen que aquest enfocament és molt útil per millorar la convivència i els aprenentatges a l´etapa 0-6.
- Lekeitio: una escola 0-3 de qualitat per a totes les persones
Al llarg dels cursos 2010-2012, les escoles infantils de la comarca de Lea-Artibai (Biscaia), decidides a oferir una educació de màxima qualitat per a totes les nostres criatures, vam apostar pel projecte educatiu que, segons el nostre parer, garantia aquest objectiu: les comunitats d´aprenentatge.
- Grups interactius al final de l'etapa
Arantza Zugazaga Etxebarria,Ane Miren Uribe Besangiz,Ana María Rodríguez Ormazabal,Igone Aróstegui Barandica
L´experiència de grups interactius amb nens i nenes de 5 anys es desenvolupa amb èxit, des de fa quatre cursos, al centre públic Maiztegi, de Iurreta (Biscaia). L´aula s´organitza amb la finalitat de possibilitar situacions riques en interaccions, variades en propostes d´activitat i que millorin el rendiment de tot l´alumnat.
- Amb les famílies: Les bosses dels contes viatgers
- Pistes per a l´avaluació: Avaluant i millorant la nostra comunitat d'aprenentatge
- Recursos per a la pràctica: Les TIC a l'escola infantil 0-3
- Per arrodonir: Comunitats d'aprenentatge
Reflexió
- Les altres veritats del TDAH
Cal interrogar-se sobre les causes que provoquen aquest possible TDAH (trastorn per dèficit d´atenció amb hiperactivitat) i actuar-hi. Preguntem com ha estat el desenvolupament d´aquesta criatura, l´entorn familiar on viu, l´ambient que hi ha a l´escola on acudeix i l´alimentació que ha rebut i actuem en conseqüència, aplicant la teràpia adequada en cada cas.
Entrevista
- Baiba Krumins Grazzini: «Hi ha un mestre interior en cada infant»
Llibertat, autonomia, respecte són paraules que continuen ressonant intensament entre el professorat inquiet, que cerca alternatives a una educació desorientada. I si es tractés de tornar als orígens de la renovació pedagògica? Després d´una llarga jornada de formació,1 Baiba Krumins Grazzini ens atén, disposada a explicar-nos per què moltes d´aquestes respostes les va donar Montessori fa més de cent anys.
En la pràctica
- Una experiència «estadística»
Aquest any ens vam proposar fer, a les nostres aules, matemàtiques atractives i motivadores i convertir el nostre alumnat en el veritable protagonista del seu aprenentatge, tot això unit a la necessitat de conèixer-lo cada dia millor. La nostra iniciativa va donar com a fruit l'activitat estadística que presentem, realitzada amb l'ajut de les famílies. Així sóc jo és un projecte dut a terme amb els infants i per als infants.
El dia a dia
- Expectatives dels pares i les mares
En Jon i la Mercè estan esperant el seu primer fillet! Fa molt de temps que volien ser pares i, per fi, sembla que aquest somni serà una realitat. Han passat per moments d´angoixa, de desesperança, per proves mèdiques, per ajudes de tots tipus... «Com serà aquest infant tan desitjat?», es pregunta tota la família.
Flaix
- Crear complicitat
L´escola infantil Dulcinea, de Leganés (Madrid), planifica cada curs una sortida amb les famílies en un context natural i en un ambient lúdic i distès. Un parc proper com a escenari i un gran llençol amb forats són motiu i excusa per reforçar o començar a crear vincles nous.
Cuida´t
- Els sis barrets de pensar
Edward de Bono ha desenvolupat una teoria sobre el pensament que es coneix amb el nom de pensament paral·lel o pensament lateral. De Bono proposa un mètode de pensament que no segueix els criteris de la lògica convencional, desenvolupada en la nostra cultura des dels grecs, especialment des de Sòcrates i Aristòtil, els pares del pensament lògic.
Miscel·làniaAmb tots els sentits
- Excursió: El cel de Poblet
Els monestirs sempre han exercit una gran atracció sobre mi. A part de viure ben a prop de Montserrat, on la muntanya i els seus monestirs formen part del meu paisatge quotidià, des de petita n´he visitat molts. La meva família és d´origen lleonès i cada estiu enfilàvem el camí de Santiago des de Navarra fins a Lleó sense presses...
Rebs aquesta informació per haver-ho sol·licitat o perquè eres un Centre Educatiu de l'àmbit del Cefire de Sagunt. Per donar-te de baixa retorna aquest correu posant BAIXA.
-- Luis Miguel Haya Navarro Biblioteca-Centre de Documentació Cefire Sagunt C/ Albalat 1-1er pis 46500 Sagunt Tel. 962650277-Fax 962650598 E-mail: bibliosagunt@edu.gva.es Blog: http://bibliosagunt.blogspot.com/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada