divendres, 8 de febrer del 2013

Articles de revista

A l'atenció del Cap d'Estudis amb el preg que li done la publicitat adient entre el professorat del Centre.

Fent clic a  l'enllaç tindreu l'index del número de febrer de la revista "Guix". Podeu demanar l'article que desitgeu i vos l'enviarem per e-mail.



Ús didàctic de les noves tecnologies
Núm.392 - Febrer 2013

desconocida
Fórum
  • El llop disfressat de crisi

    La situació en què es troben els mons social i educatiu en l'actualitat provoca converses, reunions, trobades, etc. que posen en evidència la preocupació, el descontentament i la ràbia de veure com s'està tractant l'educació.

    Fitxa de l'article

  • Blocs per jugar i aprendre

    El nostre món actual ja no es pot entendre sense Internet. L'anomenada «societat de la informació» necessita, més que mai, una escola forta, amb tants recursos tecnològics com sigui possible, que ajudi pares i xiquets a gestionar correctament aquesta quantitat ingent de coneixement.

    Fitxa de l'article

  • EN LÍNI@: Què et sembla l'ús de la carmanyola?

    En algunes comunitats autònomes, s'hi està estudiant, o s'hi ha autoritzat ja, que els nens i nenes portin una carmanyola a l'escola amb el dinar. D'una banda, hi ha qui opina que pot ser una manera econòmica de menjar a l'escola en temps de crisi i d'assegurar el respecte a la diversitat en el menjador i, en alguns casos, fins i tot la qualitat.

    Fitxa de l'article

Retrat
A fons: Ús didàctic de les noves tecnologies
  • Ús didàctic de les TIC

    Seria possible començar aquest monogràfic dient que, des de fa uns quants anys, les TIC formen part del nostre escenari educatiu. És veritat que, amb encerts i amb errors, molts docents han anat aprenent i multiplicant els seus projectes al mateix temps que els avenços tecnològics. En aquest sentit, la quantitat i el tipus d'eines tecnològiques utilitzades a l'aula són tan amplis i diversos com els models i els enfocaments que coexisteixen en l'actualitat.

    Fitxa de l'article

  • L'experiència TIC del CEIP San Walabonso

    El CEIP San Walabonso, de Niebla (Huelva), és un collegi públic d'educació infantil i primària d'uns quatre-cents alumnes. Aquesta escola va començar a funcionar de manera oficial com a centre TIC l'any 2003. El nostre projecte va ser un dels cinquanta seleccionats a la primera convocatòria de centres TIC de la Junta d'Andalusia.

    Fitxa de l'article

  • Pla Ceibal, un projecte de país: Una experiència amb els ordinadors XO

    La integració de les tecnologies de la informació i la comunicació és una prioritat en la majoria de les polítiques educatives del món. Una de les accions que s'ha realitzat en aquest sentit és el projecte Model 1 a 1, és a dir, un ordinador per infant. El present article parlarà d'aquesta qüestió, i també mostrarà una experiència realitzada a l'Uruguai, país que va implementar aquest model fa cinc anys amb l'anomenat Pla Ceibal.

    Fitxa de l'article

  • Volando juntos: Projecte col·laboratiu intercultural

    El projecte Volando juntos va aconseguir connectar i unir, durant el curs 2010-2011, dos centres educatius de països diferents. Tota una experiència de treball en xarxa que, durant vuit setmanes, es va desenvolupar entre l'escola pública rural Barranco de Poqueira, ubicat a l'Alpujarra Alta, de Granada (Estat espanyol), i l'escola Obispo Labbé, de la ciutat d'Iquique (Xile), i que possibilita que alumnat i docents treballin de manera collaborativa en una colla d'activitats i missions detallades que s'havien programat.

    Fitxa de l'article

Reflexió
  • El currículum escolar en el marc de la nova ecologia de l'aprenentatge

    Aquest article presenta una reflexió sobre el currículum escolar en el marc de la nova ecologia de l'aprenentatge pròpia de la societat de la informació. Se'n presenten, en primer lloc, els trets principals. Contrasta fortament amb la de creació dels sistemes educatius actuals, que se sustenta amb el model d'escolarització universal. A la segona part, s'hi plantegen els reptes i els desafiaments de l'educació escolar i els processos de revisió curricular per afrontar-los i superar-los.

    Fitxa de l'article

En la pràctica
  • Projecte intergeneracional a les escoles

    Fa dos cursos que, des de la FATEC (Federació d'Associacions de Gent Gran de Catalunya), vam engegar el projecte escolar Avi/àvia, aporta'ns a l'escola el teu saber, amb l'objectiu d'estimular el debat i l'intercanvi d'experiències, promoure i difondre les bones pràctiques i fomentar la cooperació i les sinergies. L'any 2012, amb motiu de l'Any Europeu de l'Envelliment Actiu i de la Solidaritat Intergeneracional, aquest projecte va voler sensibilitzar la societat sobre el valor de l'envelliment actiu destacant la contribució que la gent gran pot fer en tots els àmbits i nivells.

    Fitxa de l'article

  • Aprofundim en l'art. Més enllà de l'animació lectora

    Els mestres i les mestres han de ser una guia per a l'alumnat. La seva primera tasca consisteix a donar-los les ferramentes necessàries perquè aprenguin a explorar el món per si mateixos i, al mateix temps, ajudar-los a véncer la por que tots tenen d'equivocar-se o de no fer les coses bé. Aprofundir a l'art ens permetrà produir els nostres esborranys per a fer vore l'artista que tenim dins i entendre que, per a aconseguir l'èxit, podem equivocar-nos.

    Fitxa de l'article

  • Parlem-ne! Experiències de ciències i situacions comunicatives d'ús

    Aquest article té com a finalitat oferir una proposta d'intervenció per desenvolupar la competència oral al cicle inicial. La lliguem a l'aprenentatge de característiques, possibilitats, fenòmens i transformacions d'objectes i materials usats a l'aula de ciències i, per tant, es tracta d'una proposta d'intervenció pedagògica naturalista de cara a la llengua oral.

    Fitxa de l'article

Finestra oberta
  • Solidaritat en família: Viure els valors a casa

    El plantejament d'un projecte comú en família al voltant d'objectius i responsabilitats compartides enforteix els lligams com a comunitat i ajuda a desenvolupar valors en el món en què vivim. Obrir-se al món des de la pròpia estructura familiar, alhora que reflexionem, compartim i ens impliquem, ens ajuda a ser individus més forts i responsables i a compendre els diferents entorns que ens envolten tot participant de manera activa.

    Fitxa de l'article

Tema del curs: L'escola com a espai de coneixement
  • Construint el nostre projecte d'escola

    El CEIP Margalida Florit és un centre relativament nou, que ha tingut l'oportunitat de començar de zero. Estava tot per fer i per decidir, per això el claustre de mestres, treballant en equip, va participar en aquest procés de construcció. En aquest article, s'hi explica com ho van fer i quines van ser les decisions importants que s'hi van adoptar.

    Fitxa de l'article

Escola, territori, comunitat
Flaix
  • Repensar la pràctica

    L'escola Francesco Tonucci, centre de nova creació situat al barri de Cappont de Lleida, es defineix com un espai que ofereix oportunitats equitatives a tothom qui hi assisteix. Una escola que es planteja el diàleg, l'empatia amb les circumstàncies de les altres persones i una actitud de curiositat i obertura cap a tot el que l'envolta com a base de funcionament.

    Fitxa de l'article

Idees
Viure la lectura
Escola inclusiva
  • Alumnat d'altres cultures. El tutor de grup com a principal referent

    Quan s'informa un tutor o una tutora de l'arribada d'un alumne nou, acostuma a fer-se preguntes del tipus: «Un alumne més i, per acabar-ho d'adobar, aquest és estranger. Com el podré atendre correctament?», «El coneixement que tenen el seu pare i la seva mare de la nostra llengua, és prou bo per mantenir-hi entrevistes eficaces?».

    Fitxa de l'article

Guix Dos
Cuida´t
Amb tots els sentits




Rebs aquesta informació per haver-ho sol·licitat o  perquè eres un Centre Educatiu de l'àmbit del Cefire de Sagunt. Per donar-te de baixa retorna aquest correu posant BAIXA.
--   Luis Miguel Haya Navarro  Biblioteca-Centre de Documentació  Cefire Sagunt  C/ Albalat 1-1er pis  46500 Sagunt  Tel. 962650277-Fax 962650598  E-mail: bibliosagunt@edu.gva.es  Blog: http://bibliosagunt.blogspot.com/  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada